Saturday, November 27, 2010

Rokok

Salam..today aku nak story molly pasal rokok neh..aku ramai member2 yang merokok (tahap tegar) smpai kadang2 dekat 5 kotak sehari! wow! tempah tiket nmpak!! wink3! =) Rokok dah tertulis dah banyak bahaya merokok neh..bukan saja pada diri sendiri malah pada diri org lain sama! kalau nak mati sorang2 tak kisah,ini membabitkan orang lain..itu yang membuatkan aku perlu mengambil kisah tentang rokok neh.

Nak dijadikan cerita, arini aku ke Kuala Kedah dgn my beloved Bro and Grandpa (i can speak english same like u). Mcm biasa la,kalau turun ke utara mesti la singgah sebentar bersama kit kat di perhentian Gurun. Tapi benda ni terjadi time aku ondaway nak balik ke penang.Aku berhenti kat R&R Gurun, tetiba mata aku terpandang sesuatu yang agak pelik (bagi aku pelik la,tak tau la kat tempat lain org tgok tak pelik especially KL) iaitu satu family tak tau dari mana (hutan kot??) duduk kat bawah payung pasar malam sedang bersembang,gelak ketawa..tak pelik kan?? yang peliknya..Si Emak sedang kuar kan kepul2 asap dari mulutnya diikuti anak perempuannya.Si Ayah pun turut kuar kan kepul2 asap dari mulut dan hidung macam naga berapi (benda tu tak la pelik sgt). 

Aku mcm terkedu sebentar sebab kagum tgok family tersebut.Dengan bangga nya si Emak isap rokok depan orang ramai tanpa ada rase segan dan silu bertambah malu.Ape nak jadi dgn dunia sekarang? itu yang kita tak tahu tu.

Dah smpai di rumah,aku nak longgarkan2 tulang2 aku yang dah kejang sebab Drive lame tadi dgn membaca paper yang mak aku beli kat pasar pagi tadi. Aku terbaca satu Artikel yang agak seronok dibaca...seorang artis Lelaki buat pengakuan bahawa 'MEROKOK MENYEDAPKAN LAGI SUARANYA' katanya sebelum bergelar artis(penyanyi),beliau tak pernah isap rokok.Beliau mula merokok time dia jadi artis.Kenapa dia merokok?? Alasan yg agak pandai dikeluarkan oleh nya 'saya merokok sebab bosan tunggu time record lagu..dalam pada masa yang sama saya isap rokok membuatkan suara saya makin sedap didengar..' (busuk ada la!)

kepada rakan2 ku yang merokok...aku tak halang pun korang merokok tapi kurang2 kan la..aku taw susah nak berhenti merokok ni.Tapi kalau ade usaha boleh kan?? 


p/s: saya tak suka bau rokok

3 comments:

Tanaka..>GeNEcist..™® said...

Momo, agaknye family yg ko jumpe kt R&R tu dari spesis nage bore agaknyee.. Tak nenok mak die tu ade bulu ke tak? hahahaha!

Hamba Yang Berdosa said...

hahaha...mesti dari spesis naga bore jgk neh! aku tak cek plak dia ada bulu kat blakang ke tak..hahahaha

Qaseh Dania said...

nice post...slow2 utk stop smoking..kalu secara mendadak mmg akn jtuh sakit n keadaan pn akn jadik worst..so, perlahn2 kan..

~~ nnti mailah singgah n follow blog aitn ye..hehe..bru dpt thu awk ade blog..hehe