Saturday, November 6, 2010

Keriangan Di Sungai Air Jernih,Perlis

Assalamualaikum...holla!! hahaha..mcm happy jer kan?? mau tak happy,hari ni aku dgn mmber2 aku kuar berkelah beb!! siap wat BBQ..huhuhu..and..and..MEMANCING!! waa...first time aku memancing taw,sebelum2 ni aku tak berpeluang nak memancing sebab tak de mmber yg kaki pancing.

Lokasi berkelah kali ni kat Sungai Ayer Jerneh kat area Mata Ayer,Perlis. Tempat ni tak ramai yang tahu coz dia dok kedalam sgt,signboard pun tak brapa nmpak..tapi tempat ni best kot..huhu..air dia sejuk...

rancangan nak berkelah dan wat BBQ ni telah dicadangkan oleh mmber aku faizul @ Pijol dan Faizi,bdk Bisnes dan bdk Banking (satu fakulti dgn aku) Bermula dgn mesyuarat pada pukul 12 mlm,kami berkumpul di bilik aku dan terus berbincang ape yg nak dibeli untuk berkelah esok. Setelah bersetuju,esok pepagi lagi dalam kul 7 setengah aku dah dikejutkan untuk ikut sekali ke pasar..kitaorang beli AYAM sekor,ikan KELI 8 ekor,HOTDOG atau SAUSAGE (btul ke eja mcm tu?) dua bungkus..huhuh

bahan2 semua dah ada,kemudia pijol dgn menggunakan kepakarannya memeram ayam yg kami beli td...peerrgghhh..mmg hebat pijol neh..huhuh...org ckap 'BOLEH BUAT MENANTU'  hihihi

eh,mls nak cite byk,tgok je la gmbar2 neh...hihhi

 ini la bahan2 untuk wat air asam
mohsin sambil tolong potong smbil study law
pijol dgn gaya tukang masaknya

 muka budak yg tido kul 7 pagi sebab main
game.









ini la otai,Faezi,bab2 memanggang serah kat diye..
expert wooo..


 menu : HOTDOG BAKAR TEPUNG
 IKAN KELI PANGGANG MASAK ASAM
 ni bahan2 nak wat air asam sebenarnya
 AYAM PANGGANG MASAK LODEH


 anak murid tgh tekun dgr arahan daripada sifu

 ini budak smpai tak mau mandi sebab Gila Pancing
 Abg Pijol yg Hensem..kih3
 penuh dgn kesabaran
 yang ini penuh dgn kenikmatan
 tak abeh dgr arahan lagi
 mcm ni la mamu nak pancing ikan





 ikan pertama yg Asril dapat!

 orang lain seronok je mandi
 dua brader neh seronok kipas ikan dgn ayam..hehehe

2 comments:

Feymao ( ˘ ³˘)❤ said...

amboi3...seronok korang eh berseronok selepas banjir...

Anonymous said...

uit gamabr aku masuk blog ar..hahaha