Tuesday, December 28, 2010

Bersiar-Siar di Bandar Di Raja Kuala Kangsar

Assalamualaikum...pejam celik,pejam celik dah nak tahun baru 2011 dah kan? kejap je masa berlalu...rase mcm baru semalam je aku dok main2 kat sekolah tanah liat (sekolah rendah aku),dan rase mcm baru tadi jer aku amik keputusan PMR..huuu..masa sekarang tgh mengejar kita..papepun nak cite ckit lah aktiviti time cuti2 neh kat korang..hehehe..26 Disember yang baru berlalu aritu,aku bersama dua rakan ku telah pergi ke satu majlis perkahwinan di Kuala Kangsar,Perak. Aku ditemani Muhammad Emman Shahir atau nama FB nya Shahir Mesk dan Wan atau pun nama FB Redzuan Ramli ke rumah member kami yang bernama Asril Jaljiz (dia tak dak FB) =)...kami bertolak dari pulau pinang pukul 10.45 pagi dan sampai di Kuala Kangsar tepat pukul 12 tgh hari. Memang langkah kanan kami,smpai2 terus makan..hehehe...

sesudah makan kenduri,kami ingt nak ronda2 kawasan kuale neh..tapi tak de arah tuju..huhu..masuk jalan ni,masuk jalan nuh...tak dak motif! kami berjalan smbil tgok pemandangan...nmpak la masjid kuala kangsar,sekolah clifford dan mcm2 lagi lah!




setelah tak tau wat pa kat kawasan tersebut,kami bertiga amik keputusan untuk terus balik ke penang. Tapi dalam perjalanan,kami wat plan nak mandi sungai! dan ini lah hasilnya.... tgok lah =)



dan...bermula aktiviti kami!!!












biasa la...bila mandi sungai,perut mula la berbunyik! dan...ada plak org tu nak belanja..kami pun apa lagi...SHOORRU!!!

 Tom Yam (terselindung blakang air)
 ikan siakap bakar
 sate ayam 30 cucuk dan kuah kacang
besarkan sate nih? bila dia besar,harga pun besar...satu cucuk 60sen taw..tapi tibai 5 cucuk pun dah semput..huhuhu...

kami makan semua benda ni kat area Queensbay Mall,nama tempat ni 'Hammer Bay'...berlatarkan laut taw..best...=)


p/s: makin tembun la aku cuti sem ni...masuk sem ni jgn sapa2 tegur aku gemuk na..siap! Ggrrr

6 comments:

Tanaka..>GeNEcist..™® said...

Momo comellllll!!!!

Sang Kalimatapa said...

haip2! hee..tak sempat tangkap gmbar jaljiz,jaljiz mcm artis taw hari tu..siap pakai rayband...hahahah

Tanaka..>GeNEcist..™® said...

ya ka? cis, rugi tak pi..

Misz Muffin said...

wahh sedapnya satay.. hehe

aliapeng said...

waa tempat mandi yg best di tambah plak ngan makanan yg lazat...
best2.

Sang Kalimatapa said...

Misz Muffin: nampak sedapkan?? kalau cuba baru taw mcm mana sedap rase diye..hehehe

Aliapeng:yeah! welcome to penang! =)