Friday, May 10, 2013

Ada akal,FIKIR...ada Otak,GUNA

Assalamualaikum..lama aku tak berkecimpung dalam dunia blog ni..skrng blog dh bosan la..mcm biasa la..org melayu mmg MALAS membaca ckit..(termasuk la aku). Okay straight to the point, nowadays ramai yang bising pasal PRU13. Aku pun tak kurang hebatnye tapi aku tak de lah taksub sgt dgn politik2 ni. Tapi aku ni jnis yg kuat selidik. Nak kata aku berat ke arah pembangkang,TAK..nak kata aku berat ke arah kerajaan pun TAK. So aku dimana??

Korang fikir lah sendiri aku dimana...ada yang kata aku MACAI, ada yang kata aku HIJAU...
dalam hati aku sape yang tahu...
BIRU,HIJAU ataupun MERAH
itu hanya warna, keprcayaan sesetengah org..
Biarlah kalah asalkan tidak berbalah,biar menang asalkan hati tenang..


credit to akuanakpahang.blogspot.com  

|
|
|
|
|
|
|
|
|
MELAYU buka MATA, MELAYU buka MINDA
Jangan bila sudah TERHANTUK baru TERNGADAH
Jangan bila BANGSA sudah terJUAL baru nak BERUBAH
Jangan jadi BODOH kalau diri bukan seorang yang BODOH
Jangan jadi MELAYU yg LAYU, tapi jadilah MELAYU yg tahu HALA TUJU  




wallahualam

1 comment:

Nama saya Umi Salmah said...

aku sensitif sekarang kalau bak politik ni!!! aku suka dengar ape PM Jais cakap