Wednesday, October 20, 2010

Proton Keluarkan MOdel Baru??

Aku ada terbaca satu berita tentang satu model kereta WAJA keluaran PROTON akan dikeluarkan semula dgn wajah baru...btul ke waja baru nak kuar?? Waja dulu pun byk masalah..mungkin proton nak upgrade model waja untuk tarik minat pelanggan beli keta proton kot...huhuhu


Tapi yg memusykilkan aku katanya Proton Waja tu SEJIBIK macam Mitshubishi Evo X yang aku minat gila tapi tak de duit nak beli..huuu..

Malaysia dah tak de kepakaran ke nak wat model kereta yg di 'Design' oleh anak2 Malaysia sendiri??
kenapa kita kena tiru kereta negara lain? huuu..aku terfikir je..
Banyak la kereta Malaysia yg  tiru kereta buatan luar...sebagai contoh:-


kereta kancil keluaran PERODUA..beza antara Daihatstu MIRA dgn Kancil kat Lampu dgn body kit jer...


perodua kenari dgn daihatstu MOVE...beza kat lampu jgk..haish...

dah tu bila nya Malaysia nak create kereta yg betul2 keluaran Malaysia ni?? (emo lak aku)
ni la kereta keluaran PROTON yang diberi nama PROTON INSPIRA
mmg lain ckit dari mitsubishi EVO X tu...tapi kalau orang rabun tgok mesti nmpak tu bkn keta malaysia..huuu..
ni lampu blakang bagi PROTON INSPIRA

ni btul2 EVO X keluaran Mitstubishi

Macam mana bentuk pun kereta Malaysia nak kuar,aku tak kisah sebab aku tetap berbangga Malaysia still boleh mengeluarkan kenderaan Nasional nya sendiri..ingt semua negara ada buat kereta ke?? Kita antara Negara Dunia Ke-4 yang termaju tau dalam industri pengeluaran kereta ni..SAYA BANGGA JADI ANAK MALAYSIA!! YAHOOO!! =) wink2!

ni kereta idaman aku!! Honda Civic Type R...kalau ade duit insyaallah aku beli kereta ni pastu simpan kat umah..pegi keje aku pakai la kereta Malaysia,kereta Malaysia SAVE minyak! =)

No comments: