Friday, November 11, 2011

Memancing adalah hobi kami!

Salam readers! hehehe..mcm biasa la..dah tahu kan kenapa aku selalu update blog sejak dua menjak ni kan? sebab aku B.O.S.A.N!! hahaha..berkenaan tajuk diatas tu, sebenarnya tajuk ni aku kena update sebulan yang lepas, tapi time tu aku tak berapa bosan sgt...sekarang dah bosan mula la aku update..hehehe..

bulan Oktober yang lepas, aku ke arau balik untuk selesaikan exam MUET aku..ok jer la..aku leh wat la jgk exam tu walaupun speaking agak susah! (aku tak pandai cakap english sgt..)...

Ptg tu si Asrill,pijol dan faezi ajak aku gi mancing kolam siakap..aku maleh nak pegi, lagi satu fulus tak berapa nak ada...al-maklum lah..mana ada duit time tgh2 cuti neh..hehehe...diaorang je lah pegi..aku megholoh kat umah sewa kawan aku. ini lah hasil tangkapan mereka...

 Asrill gembira dgn tangkapannya...siakap 2.8kilogram!
 Yes! akhirnya aku dapat jgk ikan! leh bela dalam kolam kat umah aku.

tangkapan kedua..Rohu..ye ke Rohu? Asrill pun tak tahu sebenarnya..hahaha

Setelah ikan itu dinaikkan...apa lagi...cari kodai la nak masak! (nak masak sendiri malas..bukan tak reti..lalala) dan....makan time!!

 siakap masak sweet sour...hmmmm..

 siakap masak stim...huiiyooo...



Nyum! Nyum!!....

No comments: