Thursday, September 9, 2010

Selamat Hari Raya!!!

alhamdulillah...setelah sebulan kita berpuasa akhirnya dah tiba masa kita merayakan hari raya.Pejam celik pejam celik dah nk raya..huhu..Tahun ni aku still beraya kat penang,dah berapa tahun tak beraya di kampung sebelah arwah ayahku,hmmm...start tahun arwah ayahku kena potong kaki akibat kencing manis la aku dah tak balik ke melaka iaitu kampung sebelah Arwah ayah ku.Seingat aku la,last aku balik raya ke melaka pada tahun 1997,balik pada waktu malam,time tu rase happy sgt sebab feel balik raya tu ada.Bayangkan malam raya balik ke melaka,banyak kereta kat lebuhraya,suasana diye pun lain..banyak lampu2 yang cantik dipasang...huuu..tu semua tinggal memori jer.. ^_^

   Bercerita tentang persiapan raya tahun neh,aku tak bersiap sgt tahun ni,ala kadar jer..tahun sebelum2 neh meriah la jgk..tahun ni lak semua pakat balik kampung rumah mak mertua dan pak mertua,aku punya family jer raya kat penang.Tapi persiapan dari segi hias rumah tu agak meriah la jgk sebagai contoh:-


huhuhu..meriah kan?? penuh lampu kelip2 kat umah tok aku..aku yg pasang taw!! =)....ade lagi...
u see,u see..semangat patriotik tu tak hilang lagi..huhuhu...raya2 jgk,hari kemerdekaan tetap tak dilupakan..
tradisi memasang pelita tak lapuk dek hujan,tak lekang dek panas...


hehehe..ini je la persiapan raya kat umah tok aku..rumah aku dah cukup cantik dah tak yah nk hias2..hahaha.. (tak kata pun rumah tok aku tak cantik yer..) hehehe..
papepun aku nk ucapkan selamat hari raya maaf zahir dan batin kalau ade salah dan silap..harap diampun yer..papai..raya leklok!! ^_^

No comments: